Wednesday, May 14, 2008

Motion

Löpning enligt Wikipedia handlar om att man ska ha båda fötterna regelbundet ovan mark, tillskillnad givetvis från gång. Löpning utövas av löpare.

Jag är just nu inte en löpare, hur gärna jag än hade önskat det. Men man brukar ju säga att det blir bättre efter varje gång. Så jag håller tummarna att efter detta första träningspass så blir det bättre!

Har även sett till att min gamla kära cykel har tagit sig från Sundsgatan till dess nya hem på Nygatan, den har sett sina bästa dagar det ska lovas. Men med lite tid och kärlek så ordnar det sig =)

Nu däremot, efter denna första löptur och följande situps på det så ska jag faktiskt chilla, förhoppningsvis så kommer Linda hem snart från sin mamma också.



Mina skor är av en annan kvalitet, men ett är garanterat, de kommer inte att finnas kvar om 10 000 år!

/Mr Träningsvärk i morgon

2 comments:

Anonymous said...

Good times :)
Snälla säg att du "chillade" med en påse chips och en öl då gör du min dag. Var själv och knäckte 5an på grisberget en sväng idag, hon är härlig, vi måste nog teama up snart :)

T.Norberg said...

Inte det inte, inga onyttigheter direkt efter träningen. Däremot bio idag, så då unnade jag mig lite.

Blir nog ett par turer till innan jag kan vara med o springa med dig dock. Däremot så var jag och klättrade idag åxå, det är ruskigt roligt/tungt!