Sunday, November 25, 2007

Konspirations teori 1

Piteå stad har sedan längesedan haft en man av kaliber som saknar motstycke enligt många. Han har en tendens att tjäna pengar på sina ord och numera även via fastigheter. Inköpet av prostgården i Öjebyn kanske var första steget med Bryggargatan att skapa det imperium som han anser sig värdig.

Konspirationsteorin börjar en snöig kväll när jag på väg mot Tio till tolv för min dos av chips och läsk. Väl på väg tillbaka inser jag till min stora förtjusning att det har ramlat ner delar av de skynken som döljer insidan av Karls Källa. (Läs tidigare blogg)

Under ytan kanske Karls Källa är en maskerad tilltänkt nattklubb under drift av OMY AB samt Bryggargatan. Företag som med sin gemensamma kunskap är fullt möjliga att få tillstånda att servera alkohol samt god mat. Båda två kriterier som Karls Källa har misslyckats med under senare tid.

Inte nog med detta att fönstrena inte var helt förtäckta så fanns det även spår av renovering invändigt. Golven var plastade och färgburkar fanns på plats.

Vidare har jag så vitt jag vet inte sett ett enda inlägg på www.omy.se där jag i andra fall borde sett spår av denna händelse som drabbat staden. Då faktiskt många av dess medlemmar är kroniska besökare av Piteås nattklubbsliv.

Bevis saknas, men under mina tidigare år vid Upplevelseproduktions utbildningen har jag genomfört både seminarier och intervjuer med Jon Oskar Arnason som driver Bryggargatan. Han har vid något av dessa tillfällen yttrat sitt missnöje angående utelivet i Piteå och poängterat en vilja att starta i egen regi om inget nytt skedde.

Är detta steget som jag länge förutsett?

OMY AB + Bryggargatan = Ny öppnande av fd. Karls Källa?




Konspirera gärna med mig då det bidrar till ökat nöje!

3 comments:

Tommy said...

Det skulle helt klart bli succe men tror det är lite långsökt då bryggargatan på så vis skulle konkurera med sig själv vad gäller maten. Men visste skulle nicke kunna va den som tar tag i stans uteliv dock inte den här gången..

T.Norberg said...

Ligger något i det du säger, däremot så vill jag påstå att en klubb som serverar mat nattetid inte egentligen stöter sig mot ordinarie verksamhet. Då jag även tror att isåfall att de skulle möta ett annat klientell dagtid. Men det är mina tankar.

Anonymous said...

norberg: nu är du riktigt lejd ;)