Monday, November 26, 2007

Äggkastning

Det var en gång en snöig gata, täckt av nyfallen snö etc etc.

Helt ärligt, vem får för sig att kasta ägg på folk som är förbipasserande? Jag nämner inga namn, men yours truly passerade Karls Källa och följande inträffar.

Promenerar sakta förbi Åhlens, gatlysena skiner glatt och snön faller lätt. Det är onsdag kväll och folk är inne på vår fd Karls Källa för att förfriska sig. Så glider den upp, bilen. Hör hur något svichar till bredvid mig, sen hur den andra svoochen träffar mig. Ett ägg.

Går förbryllat, lite argt till tio till tolv för att ta reda på vissa telefon nr. Vill inte verka som en sådan som tjallar i onödan eller gör det som bara griniga gubbar gör, kanske är jag påväg att bli en, men jag ville ha hämnd.

Utanför så inser jag att de är dumma nog att försöka köra ett varv till, jag kliver fram till gatan, ser hur tre smågrabbar med huvor för ansiktena smyger förbi i en volvo.

Vet de inte om att bilar har registreringsskyltar?

Ett snabbt samtal till Farbror P och de har alla uppgifter, ett sms till vägverket och jag har hemadress. Ett sista samtal och fadern i huset får reda på allt.

Resten är historia, hämnden är såå ljuv!


2 comments:

Tommy said...

Über LOL klart det skulle bli tidningsmaterial. Hur lejt som helst!

T.Norberg said...

Aningen, tack och lov för modern teknik och registreringsskyltar! =)