Tuesday, April 20, 2010

Jag har sålt mig själv...

Fast egentligen är det ju raka motsatsen för jag har i själva verket betalat för något... Jag ska berätta en sann berättelse om mig själv, en berättelse som i tidslinje skulle gå att placera till förra året (alt dessförinnan - 08).

Som den vanliga medborgaren av landet Sverige jag är, så blev jag förvånad att det nu skulle bli "helt" olagligt att tanka ner från nätet. En rätt, trodde jag, lika grundmurad som vapenlagen i USA är för dess medborgare, så trodde jag att Internet för alltid var mitt att använda som jag ville.

Men över en natt stannade en epok. Internet är ej fritt längre.

Men i mörkret började det ses en ljusning, lagen godkänner Streaming. Sajt på sajt började strömma tv-serier, filmer och sen kom SPOTIFY.

Gratis musik för alla!

I mitt huvud snurrar tankar:
"Men nej, det är ju inget för mig. Det sabbar ju alla mina album i iTunes"

Året gick och iTunes börjar mera bli en portal för min Iphone, att uppdatera, och säkerhetskopiera minnet.

Jag smyger mig närmre Spotify. Små försiktiga kliv, men som sakta men säkert snärjer mig. Fångar min själ.

Men tänker jag, det är okey, för jag betalar ju i varje fall inte för det.

Idag sålde jag min själ.