Monday, September 28, 2009

Dåtid Vs Nutid

Dåtiden bestod för många av mina vänner (även mig själv inräknad) av timmar och åter timmar framför datorn. Till tjuten över "Venten" där glädje byttes mot ren avsky och hånskratt satt vi tillsammans och plöjde oss fram i CS. Visst byttes spelen ut vid vissa tillfällen och många tog uppehåll av orsaker för mig okända. Men alla kom tillbaka.

Nutiden ser aningen annorlunda ut. De som faktiskt "nötte" i sinne, de som tillhörde den så kallade "eliten" av gamers, (och ja, gotta er åt det för det tillhör ändå "Dåtiden" numera), de har helt och hållet försvunnit. Det är de där kompisarna som var för upptagna med datorn för att njuta av andra saker, men som på äldre dagar börjat förstå vikten av ett liv utanför datorn.

Ni som känner er träffade av det jag nämnt ovan, ni känner säkert även igen er på bilden nedan =)

Dagarna säger allt, och även om det faktiskt ibland är nera på 2 dagars frånvaro. Så är det mera än vad som någonsin funnits förut. Sen finns det ju faktiskt de som varit borta mera. Vad har du att säga i ditt försvar? ;D



Klicka på bilden för större vy.

2 comments:

Tommy said...

HAHAHA!

Priceless!

btw jag installerar steam nu, blir kul att se om laptopen orkar med :P

Tommy said...

Och btw är jag grymt impad att jag kom ihåg mitt användarnamn och lösen!