Tuesday, August 11, 2009

Min räddande ängel

Min sambo är min räddande ängel, utan hennes hjälp hade jag inte klarat detta. Olyckor händer så lätt och denna gång blev jag drabbad..Är smått på benen igen med hjälp av lite härliga vänner.

Den här dikten är en dedikation till min sötaste söt.

"En hjälpande hand när något känns tungt en varm, mild röst som tröstar lugnt.
En vän jag alltid litar på bryr sig om tingen stora och små.
En ängel med uppdrag på vår jord vanliga människor som sprider goda ord.
Tack min ängel för att Du finns Du hjälper mig när jag inte minns,
stunder av glädje som suddats ur minnet när smärta och kaos gjort sorg i sinnet.
Det är Du som hjälper mig i balans hitta livet jag inte trodde fanns.
Vi kan alla vara en ängel och vän som kommer i tid, väntar inte till sen.
En människa som ger utan att fråga är ängeln som håller livslusten låga."


No comments: