Sunday, March 1, 2009

Tidsfördriv

För någon månad sen satt jag och skissade lite lätt på ett blankt A4 ark och det blev en Svamp inspirerad historia i svart vitt.

Det började först med en blomma och en svamp som på något sätt såg ledsna ut. Varpå tanken på en "mindre skadad" svamp kom till, en svamp som, om det inte varit för min sambo, faktiskt hade "kilat vidare" så att säga.

Men hennes ledsna ögon fick mig att lägga till "Dr Owl" (Dr Uggla alltså) som botar honom och försäkrar de båda ledsna att han blir ok.

Så idag när jag kom hem från jobbet stötte jag på bilden och bestämde mig för att lägga på lite färg. Scannade bilden och ändrade lite i PS. Ok, jag är ingen Rembrandt etc, men roligt var det i varje fall!

3 comments:

the80sme said...

Tack för Dr Owl :) ^^

the80sme said...

Jag har något till dig i min blogg
Kram!

Jessica said...

Typ akta dig, Picasso. Norberg är i högform.